Home

Vitörad kanin

Vitörad - Kaninfärger & defekte

1. ner om en övermantlad kanin med vit mage, bog och tassar
  2. En kanin kan vara både wienertecknad och vitörad på samma gång, likväl som de kan bära anlag för wienertecknat utan att det syns. På många forum osv förkortas wienertecknad WT och vitörad VÖ. Det kan alltså stå Dvärgvädur WT madagaskar eller Dvärgvädur VÖ Isabella
  3. Forumet för dig som älskar kaniner! Här kan du lära dig om avel, kaninraser, föda, hoppning, skötsel, genetik och massa mer. Det spelar ingen roll om du har kanin, har haft kanin, funderar på att skaffa eller inte ens sett en kanin! Alla är välkomna att fråga och diskutera i vårat forum. Välkommen
  4. Färger: Vitörad egern, Havana, otter havana, wienertecknad havana, vitörad havana mm. Kön: 3 hanar 3 honor Leveransklara: 26/7 Status: SÅLDA. 13. ARTISTKULLEN. Pappa: Ekhems Quintus Mamma: Ekhems Gucci. OBS! Läs Infomationen på hemidan om ni är intresserad av att köpa kanin
  5. anta anlag kan ju inte bäras, och wienerteckning kan bäras
  6. Våra kaniner Köpinformation Skötselråd Gästbok Diverse LJUSTADALENS KANINGÅRD Uppfödning av Dvärgvädur wienertecknad och vitörad i främst havana, egern och japantecknad. Andra färger förekommer. Kontakt: Helene Blom Tel.nr. 073-8008304 helene_blom@hotmail.com eller HÄR! Vi bor i Sundsvall, Västernorrlands län OBS! Vi har inget.

På värmdös kaniner hittar du originella exklusiva kaniner Det ligger mycket jobb bakom värmdös uppfödning på alla sätt.----- Emi och Eskils kull. Dvärgteddy Namn: Värmdös / Toffie Född:20/2-21 Färg:Havanna vitörad w Våra kaniner - under ppdatering Honor med stamtavla Pippi Adolfs Popsie 2014: Lejonhuvad, Madagaskar. 3 honor, blå, viltgrå, gulsvart japantecknad vitörad. Härstamningsbevis, bettfelskontrollerade Viltgrå hona teddypäls 500 kr O´Hara & Newton 150718 Ras Hermelin En hane och en hona båda stannar i ave

Alla kaniner har olika temperament, är mycket personliga och utvalda att bo hos oss . och ingå i vår avel av varsin speciell anledning. Vi har i snitt 15 kaniner i avel med inriktningar kelavel där vi jobbar med att ta fram trevliga, friska och framåt individer som går bra ihop med både människor och andra kaniner Lejonhuvad kanin, viltbrun Loveangels Churri (92p) Egenupfödda ungar med stamtavla: Herrhagens Kida gul/svart japan, vitörad Stannar 150415 HB Dvv/Lejonhuvad dvv Herrhagens Simba vit blåögd såld Stenhagen Herrhagens Kiara vit blåögd såld Såld Rimb

KANINMAGAZINET - allt om kaniner!

Wienertecknad/Vitörad Ekhems Kaninuppfödnin

Vitörad Kanin iFoku

Lämmedals Kaniner Meny. Hoppa till innehåll. Hem; Etikettarkiv: vitörad Inläggsnavigering Junis bebisar blev juli-barn. Publicerad den juli 4, 2012 av lammedalskaniner. Junis bebisar har kommit! Posted in Ungar Tagged dvärgvädur rex, dvärgvädur satin, Proximas Fox, vitörad Krooks Kaniner. 304 likes · 3 talking about this. En liten men seriös uppfödning av renrasiga dvärgvädur i bourgogne och bourgogne manteltecknat. Och ibland kelkaniner. Uppfödarenummer U3 Blå vitörad Normalpäls Mor: Shabby Chic Kellie, blå vitörad, normalpäls Far: Ekebergs Bozz, gul/blå japantecknad, rexpäls (fri från satinanlag) Trevlig och social. Har inget emot att bli klappad, men har inte varit kelkanin i första hand hos mig. Har fått en kull 2019 Pris 500: Jag är intresserad av kaninen :Skriv namnet i NoteraVad jag vill veta om dig när du skickar intresseanmälan till mig är: Namn, var du bor, erfarenhet, inne /utekanin, finns fler kaniner innan. Lite om din familj och vad du tänkt dig med din kanin. Finns det en vuxen som tar hand om kaninen och står som ansvarig om du är under 18 å

Våra kaniner Köpinformation Skötselråd Gästbok Diverse Dvärgvädur hanar: LJUSTADALENS STAMPE Blå Född: 2012 E Ljustadalens Lill-Fina, viltgrå vitörad Pappa till Pannkaka är Theon, en vilttgrå hane reg på 95 p, väldigt fin rasprägel. LJUSTADALENS BERTI Skaffa kanin? Vi har färdiga tillbehörspaket! I våra färdiga tillbehörspaket ingår alla tillbehör du behöver när du ska skaffa kanin. Välj en bur och ett tillbehörspaket. Klart! Vill du ändra i paketens innehåll kan du enkelt ta bort eller lägga till saker då delarna i paketen visas som enskilda produkter i kundvagnen Sandvikens Ellie Ägs Tillsammans m Emelie Rosen Sandvikens kaniner. Ras Teddyvädur. kön hona. född. färg Otter Isabella E Violens Jax. UViolens Penny HANAR Teddypallace Bucky. ras Dvärgteddy. född februari-18. Färg siames blå Japan wt. U Droopy vit blåögd. E Benji zs brun Ekerös Diamant Ras Dvärgteddy född mars-20. färg vitörad. Snön har kommit och kaninerna gillar att springa i den en stund när jag rastar dem. Jag har inte börjat avelsäsongen riktigt än. Kaninåret 2020 levererade och gav Lövhagas Ovala ( zobelsiames blå hona) och Lövhagas Nilsson (vitörad viltgrå hane) som ska stanna för vidare avel 22/05/2017 . I fredags fick även Dyrka bebisar, fyra stycken fina små! Pappa även till denna kull är snyggingen Proximas Tommy Lee. Färgmässigt är det en blå (kan vara otter, zobel eller white zobel också) vitörad, en svart (kan vara otter, zobel brun eller white zobel brun också) vitörad, en helfärgad svart eller zobel brun och en svart otter eller white zobel brun

Till salu - Siggamåla´s Kaniner

Mina kaniner bor utomhus under vår-höst och får komma in under vintern. Mina hanar bor ute nästan året om. Dem är vana vid gos och även små barn som håller på med dem. 800:- kostar en kanin. Du får med dig kanin mat från Brit Care och alla kaniner har härstamningsbevis Till salu = Kaninen är fri att tinga/köpa. Ev Tingad köpare har 3 dagar på sig att sätta in ting 300 kr annars är kaninen åter till salu på dag 4..... till nästa som står i kö... om vi inte avtalat annat. Tingad= Kaninen är reserverad åt någon redan. Såld= Kaninen är betald och väntar på att flyttat till sitt nya hem inköpslista. till kundvagnen totalt: 0 kr. t eddy tassen ® kaniner - tillbehÖr - kunska

Krooks Kaniner, Göteborg. 262 gillar · 7 pratar om detta. En liten men seriös uppfödning av renrasiga dvärgvädur i bourgogne och bourgogne manteltecknat. Och ibland kelkaniner. Uppfödarenummer U3 Browse Our Great Selection of Books & Get Free UK Delivery on Eligible Orders

Kullar 2020 Ekhems Kaninuppfödnin

1. Vi är en ganska stor skala i Sverige som håller på att avla fram vitörade kaniner. Vår förhoppning är att om några år kunna visa upp djur som ska göra teckningen godkänd för utställning. Jag tycke mig se en unge med fin potential som är viltgrå vitörad.Än är de för små men känns som jag sparar
  2. Koholma kaniner. Himla Dvärgvädur Blå vitörad Härstamningsbevis Egen uppfödning. Jag har flera avelsdjur som är vitörade, dessa är i färgerna blå vitörad och beige vitörad. Såklart säljs dessa utan stamtavla då vitörad inte är en godkänd färg på utställningar
  3. Födda 10:e februari 2021. Efter Olga (Marres Wira) och Harry (Diagongrändes Toffiebonbon). Fem ungar. Leveransklara 10:e april. Säljs med härstammningsbevis

Ras: Lejonhuvad kanin Född: 20140408 Färg: Viltblå Wienertecknad Pälstyp: Dubbelmanad Färg: Madagaskar wienertecknad vitörad Pälstyp: Normal Ögon: Oddeye 1 blått och 1 brunt öga Vikt: Uppfödare: Egen. Powered by Create your own unique website with customizable templates Välkommen till Näverhattens Kaniner: Hem Hermelin Dvärgvädur Rex Kelkaniner Kullar Till Salu Blogg Kaninhuset Galleri New Page Vaktlar Ekhems Laxton Född 2017 Isabella wienertecknad vitörad. Utopia Född:2014 Zobel brun wienertecknad vitörad. Debbys Gloria Blå Manteltecknad Född:2017-08-21 E: Blå mantel 94p U: Blå 94 Men tillsist var det dags och en japantecknad vitörad hane flyttade hit och det var då min uppfödning grundades. Som sagt har jag startat min uppfödning Pilfinkens Kaniner och vi är registrerade hos Brit. Nyligen har jag även fått mitt uppfödarnummer (X97) och kommer kunna sälja ungar med stamtavla om det intresserar mig i framtiden

Hanekulle Kaningård - VUXNA /OMPLACERING - Kaninuppfödning.Hanekulle kaningÃ¥rd, Satin dvärgvädur, Rex dvärgvädur.Mini satiner, Minirex.Musörde kaniner max vikt 1,2-1,5 kg Mini Lo Skicka ett mail till maalene_@live.se om vilken kanin du är intresserad (Kaninens namn) utav och vad du har att erbjuda, så går vi vidare därefter :) Leveransklara 15/12-20 då dom är 8 veckor gamla. Zobel blå Vitörad HANE. Tillgänglig att boka. Pris: 800:-Helmer. Helmer. Helmer. Helmer. Brokad zobelsiames brun HANE. Tillgänglig att. Våra kaniner . GOSETROLLEN´S LONDON. Färg: Blå wienertecknad vitörad, RB. Född: 2015-08-17. e. Gosetrollen´s Hicke (gul/svart japantecknad) u. Bärbäck´s Rocky (svart vitörad, rexpälsad) DALASKOGEN´S ROSITA. Färg: Brun zobelsiames. Född: 2016-05-29. e. Månljuset´s Loax (brun zobelsiames 93p.) u. Dalaskogen´s Nova (brun. Teddybear/Teddymix till salu NY RAS Teddybear korta öron ligger brett isär som på en nallebjörn. På värmdös kaniner hittar du originella exklusiva kaniner. Det ligger mycket jobb bakom värmdös uppfödning på alla sätt VÖ: Vitörad WT: Winertecknad VBÖ: Kaninen är vit med blåa ögon. VRÖ: Kaninen är vit med röda ögon. WT: Winertecknad. Hur anlagen nedärvs: Satinrex + Satin = 100% Satin RB Satinrex + Satinrex = 100% Satinrex Satinrex + Rex = 100% Rex SB Satinrex + NP RB = 50% Rex SB, 50% NP RB SB Satinrex + Rex SB = 50% Satinrex, 50% Rex S

Uppdaterad: 2021-03-15Parad 2 januari 2021, planerar ungar runt 2 februari 2021- Blå, Svart, Havana, Egern, Japan gul/svart, Japan gul/blå, Japan gul/brun och gul/egern Med eller utan mantel och vitörad Föräldrarna: Billeba och Cree Belgisk jättekanin. Belgisk jättekanin eller Belgisk jätte är världens största kaninras. Den kan väga över 10 kg men idealvikten ligger vid 7-9 kilo. Rasen skall ha stora köttiga öron som är minst 16 cm långa helst längre. Den skall ha kraftiga framben och en rektangulär kropp Krooks Kaniner. 5 oktober 2018 ·. Nu finns dessa två hanar kvar. Mycket trevlig och är efter lugn föräldrar, hanen till höger är zobelsiames brun vitörad och den till vänder är zobelsiames mest blå vitörad. De kostar 500 kr st och finns i Göteborgs norra skärgård Om kaniner Kontakt Kullar födda 2016 Födda kullar: Kull J29-Holly/Humour, 6 ungar födda 16/6. Mor: Shabby Chic Hollyhock, gul/svart japantecknad vitörad, normalpälsad satin- och rexbärare Far: Shabby Chic Humour, viltgrå wienertecknad, rexpälsad satinbärare Shabby Chic Japonicus HANE. Zobel white svart, normalpälsad Shabby.

Wienerteckning - Kaninfärger & defekte

Färg: Viltblå vitörad Ögonfärg: Brun HB: Ja Uppfödare: Belgisk jätte av briang Härstamningsbevis: - Uppfödare: Elin, Uppsala Kullar: - Tidigare kaniner. Värmdös Cruella Kallas: Cruella Kön: Hona Ras: Teddybear Född: 26/8-2018 Färg: Svart/vit wt Ögonfärg: Bl. Kaninerna Avel Gården Köpa kanin Om mig Pilfinkens Mello-kull. Pilfinkens Mello-Kull. Pilfinkens Lina Hedlund. Svart vitörad, hona Status:.

Ljustadalens Kaningård - Hom

Tingad: Kaninen är bokad Såld: Kaninen har flyttat Stannar: Kaninen bor kvar hos mig Färg: Gul/svart japantecknad wienertecknad vitörad Pälstyp: Normalpälsad Satinrex bärare Kön: Hona Såld till Ann-Sofie Jonsson. Denna killen var min första kanin, när han kom hem till mig så märkte vi att han var jättesmal, vi kollade hans tänder och såg att dom var jättelånga Havana vitörad Rovfågel eller räv fick tag i hennes ena bakben, gick inte att rädda. 10 juni 2016 - 30 maj 2017 kl: 21.52 Nogge Mycket snäll kanin som kan bli lite reserverad mot nya människor. Safari som hon tilltalas är inte rädd för hundar och vi är därför mycket rädda att hon inte heller är rädd för mink/ räv mm. Om någon skulle se henne, ha tips på att leta eller har henne får ni gärna ringa 073-550 21 40 till Nora Wennergren eller skicka ett pm till mig Född; 6/4-2020 Leveransklara: 1/6-2020 Ras: Dvärgvädur U: Lilly E: Madjoo´s Oxford Mål: spara blå/gul vitörad hona Från ca 4 veckors ålder kommer intresseanmälan öppna därefter kommer dem tingas ut i turordning

Dvärgteddys till salu Värmdös TeddyKanine

Allt om kaniner! Järngrå Foto: Angelica Nilsson Lux Foto: Angelica Nilsso Humlan som hoppkanin. Till en början hade vi det riktigt kämpigt inom hoppningen. Hemma gick det utan problem, men på bortaplan blev hon livrädd. Hon ville alltid fly från det jobbiga. Hon vågade helt enkelt inte. Hon kunde till exempel gå igenom hinder, backa eller snurra och göra små piruetter

Asagudarna Kullen - Flaningen´s Kaniner

Våra kaniner - Herrhagenskanine

Färg/Teckning: Madagaskar vitörad wienertecknad Fader: Kenai Moder: Gosetrollen's London Info: Maui är då min lillasysters kanin som alla hjälper till och tar hand om. Han är inne kanin men var ute kanin dom första veckorna hos oss men sedan bestämde vi oss för att han skulle få bli inne kanin då han verkade trivas mer inne Kullar: Kullar finns hos tidigare ägare. Info: Stambokförd 93p. Västrabos Angus. Kallas: Född: 2021-02-01 Ras: Dvärgvädur Päls: Normal Färg: Tan svart Ögon. Detsamma gäller när kaninen är tingad och vi har bokat leveransdag, dyker du inte upp och jag inte hör något så blir kaninen åter till salu efter 2 dagar. Köpt kanin tidigare Det är många som återkommer och vill köpa fler kaniner efter sitt första kaninköp här TILL SALU/ kullar - Lilla Tockarps kaniner. Eftersom sidan är svår att uppdatera så hör av er om ni vill köpa en belgisk jätte för att se om jag har några kullar på gång. Vi har färgerna,svarta, järngrå, viltgrå, viltblå och blå. Vi har även blå vitörade jättar. 800 kr / blå/ viltblå och vitörad.600 kr övriga färger Arthur som hoppkanin. Arthur älskar att hoppa och besitter massor av potential. Tyvärr är han lite för hanig för sitt eget bästa vilket gjort det svårt för oss på tävlingar. Han går gärna med nosen i backen, men det har skett en enorm utveckling sedan han kom våren 2016

Diagongrändens Toffie Bonbon. Född: 24 mars 2019. Färg: Zobelsiames Brun Vitörad. Ögon: Bruna. Päls: Normal Rb. Genkod: A m _ bb C_ D_ gg. Uppfödare. Kaninen kan dessutom börja favorisera vissa sorter och föredra blandningen framför hö vilket leder till ännu större näringsbrist och magproblem. Med kaninungen från Blue Satinrain följer en påse med kaninpellets för växande kaniner som ska ges i obegränsad mängd åtminstone tills kaninen är sex månader Erica Aronsohn, Svalöv E-post: lillegardskaniner@hotmail.se Facebook: Lillegårds Kaniner Tele: 070-848 78 16 Uppfödar nummer: K1

Lövåsens Gård. 834 gillar. Välkommen att följa kaninerna från Lövåsens Gård som ligger belägen i Borlänge, Dalarna. Här bedrivs en hobby avel med friska trevliga individer av raserna dvärgvädur och.. Wienertecknad kanin. Kaninen kan vara wienertecknad genetiskt = genotypisk eller utseendemässigt = fenotypisk.En kanin kan inte vara wienertecknad till utseendet utan att ha anlag för det, det är alltså både genotypisk och fenotypisk wienertecknad Wienertecknad & Vitörad Dvärgvädur Satinrex och Vitörad: Dvärgvädur: Kaninskötsel. Kaniner är grovfoderätare vilket innebär att de kan och ska smälta cellulosa med hjälp av sina bakterier i blindtarmen. De är liksom hästar och kor betande djur som i naturen huvudsakligen livnär sig på gräs, blad och andra låga växter Färg: Zobelsiames blå vitörad Mamman & Pappan bor här och våra kaniner är födda inomhus. Vana vid barn, ljud, dammsugare, att springa på parkett och gosa i famnen. Mamman är zobelsiames blå Pappan är zobelsiames Havanna wienertecknad vitörad Vid leverans ingår: - Övergångsfoder - Härstamningsbevis (ej stamtavla). Välkommen till Harkaniner.ifokus! Här är pratar vi om allt som handlar om våra underbara harar. Ni som har harar eller bara gillar de olika raserna är varmt välkomna till vår sajt. Hoppas att just du vill vara med och delta i våra tävlingar och diskussioner. Har du något som du undrar över angående dessa fina djur eller något om sajten kanske

Kaniner Grevie Kaningård Kaninuppfödnin

Blå vitörad Detta ingår vid köp: Fullt härstamningsbevis Bettfelsgaranti Övergångsfoder Livslång support Möjlighet till återlämning av kanin Kloklippta vid leverans En fransk vädurkanin är en kaninras som vägar cirka 5,5 kg eller mer och är en av de tre jättekaninraser som förekommer i Sverige. Marsvin, bur, keldjur. Hejsan Vi har tyvärr upptäckt att vi är allergiska mot våra marsvin. så nu måste vi sälja dem. Vi säljer dem endast tillsammans inkl stor bur. Honorna som är drygt året är en långhårig gråbrun och en korthårig vildfärgad. priset för dessa plus buren är 700kr Har även en extra bur utan djur som säljes. Våra Kaniner. Vi avlar bara på sunda och friska kaniner med bra temperament. Vi föder upp fina, friska och trevliga kaniner som sällskap eller till kelavel. 2014 köpte vi två honor med stamtavla: Pippi Adolfs Popsie lejonhuvad madagaskar från Lotta på Pippi Adolfs kaningård. samt Kolartorpets Vilma - viltgrå dvärgvädur från Caroline och Pierre på Kolartorpet, Skebobruk. 2015 har. Kaninungar - Dvärgvädur & Lejon m stamtavlor. Flyttklara kaninungar finns nu som söker nya bra hem, de säljes tidigast vid 8 veckor . Lämpliga till sällskap, utställning, hoppning eller avel. Dvärgvädur-ungar i olika färger med stamtavlor. (efter championföräldrar) På bilden en manteltecknad viltgrå unge. Lejonhuvade kaninungar.

Nu är det ett flertal kaniner på väg in till kaningården. Alla med, som minst, rexanlag och och flera med satinanlag. Alla utom en av kaninerna har nytt tyskt blod och för oss nya färger och teckningar. Flera av kaninerna har fått nya sommarbilder. De som inte har fått det än kommer att få det snart Snöflingans Dans Mor: Snöflingans Slowfox Far : Backens Justin Födda: 2012-06-16 Antal: 6st Ras: Dvärgvädur Leveransklar: V. 31 Föddes på dag 3 Ungar Till Salu. Här nedan finns alla ungar som är födda hos oss, om du är intresserad av att se fler bilder på en speciell unge eller få mer info om en liten är det bara att höra av sig! Först är bilder på föräldrarna till varje kull och sedan visas ungarna med information under. Är du intresserad av framtida ungar av en speciell. Glimbackens Arn (Bernie) -20 White Svart Vitörad U:Marres Önya. Svart Vitörad E:Ekens Ådi. White Svart Om Bernie: En så himla trevlig och gullig kille. Det var roligt att få följa han och hans syskons uppväxt. Även kul att köpa in från sin egen linje då hans mamma är född här. Detta kommer bli en. Vi har ett gäng privata kaniner som inte kommer visas här men som våra honor bor med i hägn när dem inte väntar ungar. Honor. Dominique Dvärgvädur Zobelblå Vitörad Wienertecknad Dominique är en väldigt snäll och lugn tjej. Fyrklöverns Viktoria Dvärgvädu

Färg: Blå wienerteknad vitörad Ögon färg: Blå Pälstyp: Teddy Född 22.10.2013 E: Emil U: Saga Uppfödare: Jenny Lindkvist Kullar: 3 (Godis-kullen, O-kullen, Light-kullen) Tessa är en chill tjej, som kommer överens bra med alla andra kaniner En kanin kostar 450 kr varav 200kr av det är en bokningsavgift man sätter in på vårt konto för att boka sin kanin Avgiften betalas inte tillbaka om man ångrat sig. Nedan presenteras dom kaniner som är till salu med en egen status: Visat intresse- Någon har visat intresse för denna kanin Färg: isabella wienertecknad (vitörad) Ögonfärg: brun Pälstyp normal Född 4.7.2017 E: Tavasträsk's Sam U: Tavasträsk Wyoming Uppfödare: Lövlunds kaniner/Ella-Maija Damon är en riktigt social kille som gillar att vara ute. SÅLD Uppfödare : Maddis kaniner Färg : japan siames /blå vitörad wienertecknad Kön : Hane Päls : Normal Född : 2020 Namn : Balder Fabbe Uppfödare : Ängdalas kaniner Färg : zobelsiames brun wienertecknad vitörad Kön : Hane Päls : Normal Född : 2020. Driven av Skapa din egen unika webbplats med anpassningsbara mallar

7 juni 2017 7 juli 2017 1 september 2017 5 st 5 st + 1 st fosterbebis från Blom-kullen 1. Klicka på bilden på att komma till respektive kanins egna sida. STAMTAVLEDJUR HAVANA & MARBURGER EGERN Marres ÄlvaTan marburger egern Skogsgläntans IzzieTan havana MazettiHavana Saharahs DazyaHavana Skogsgläntans IsisTan havana CressidaHavana ZOBELSIAMES Mjälleryds EsmeraldaZobelsiames brun Törnbottens CaramelleZobelsiames brun KELAVEL, VITÖRAT & WIENERTECKNAT Zätagårdens KiwiWhite. Färg:Viltbrun vitörad wienertecknad sb Född: 30.05.2017 E: Shabby Chic Indigo, otter blå wt vitörad satin U: Jedames Indra, chinchilla rb. Hos oss bor två kaniner, Alan och Berit. De bor inomhus och är rumsrena. Alan Jackson vår gosiga och grå nallebjörn. Han är verkligen kelig och go. Han är född 20 feb-18 och är av rasen Dvärgvädur med 25% Lejonhuvadkanin. Hans färg kallas Egern. Berit har inte bott hos oss så länge, då hon ännu är ung. Hon är född i maj 2020 Päls: Normalpälsad Färg: Blå Wienertecknad Vitörad ÖgonFärg: Oddeye Övrigt: Väldigt vacker och mysig tjej U: Solbergas Pilfinkens Lina E: Mjälleryds Harry Härstamningsbevis Uppfödare:..

Herrhagenskaniner - He

Theodore född: 110605 färg: Blå tan wienertecknad vitörad päls: Normal RB ögon: Bruna uppf: Fia Erikson, Snöflingans Kaningå En vitörad kanin har alltid vita öron, därav namnet. I samband med de vita öronen har kaninen vit mage, vita tassar och vitt bröst. Ibland även bläs/vit nos. Teckningen är ej godkänd för utställning, men det finns uppfödare som vill få den godkänd

Vi som driver gården heter Linda och Philip Fyhr. Det är Linda som håller i kursverksamheten och Philip som kör marktjänst och ordnar med fika. I team Fik Lövåsens Terror, svart wt dv rex, f:2014 honaJohannas Sigge g/s japantecknat dv, f:2017 haneÖsttomtas Spirits Balder, bourgogne, satinpälsdvv f:2016 hane, UNDERBAR!Moat des Mini Toons, chinchilla dvv rex, sb född:2014, hona, FRANKST IMPKokosnötens Basilika g/s japan dvv född:2016, honaMaskrosens Dextra, vitblåögd, född 2016 dvv, honaHede´s.. Mandals Krut. Född: 2018.06.05 Ras: Dvärgvädur Färg: Blå Wienertecknad Vitörad Ögonfärg: Blå Päls: Normal, rexbärar Hyra kanin Burpaket Länkar Kull 10 E: Turbolyckans Seven, viltgul wt vitörad, satin rb . U: Satinea´s Ruhelina , Madagaskar wt , satinrex. Födda: 7 maj - 16 Antal födda: 4 Antal lever: 4 Pälsar: Satinrex och Satin rb Färger: Japantecknad svart/gul wt vitörad , Kanel (?), Isabella (?) Jordvivas.

Övriga & Blandisar - wwwDin kanin+färg och teckning | Kanin iFokusVåra djur - Ystad djurpark

Våra honor :: Minifar

Jag har 6 kaniner i tan svart :) och 2 kaniner i viltrött<3 Jag själv är förälskad i de här färgerna, och de andra tanfärgerna, Svart, isabella, g/s japan, blå zobel brokad, blå övermantlad, white zobel brun, svartbrokad och g/s japanbrokad vitörad Färg: isabella vitörad genkod: AambbC_ddgg wowo Ögonfärg: brun Ras: Dvärg vädur/ hoppkors Kön: Hona Reg.nr SKHRF: Vikt: 2kg Uppfödare: snöflingans kaniner E: Snöflingans Wolf Svart stickelhårig Vitörad Normalpälsad Satinbärare Dvärgvädur vikt: 2,2kg U: Snöflingans Lacoste Svart/Vit zobel japantecknad wienertecknad Rexpälsad.

Kaninungar 2020 :: Idehultsgardens-kanine

Blommor Få fram rastypiska och trevliga kaniner i teckningen vitörat med satinpäls som lämpar sig bra för kel och avel. 800:- inkl härstamningsbevis, öronmärkning, SKVF-registrerad, skötselråd, hälsokontroll, återlämning- och bettfelsgaranti, Brit's kaninungepaket, övergångsfoder och livslång support Född: 5 maj 2012 Kön: Hane Färg: Zobelsiames havanna wienertecknad vitörad Ögonfärg: Ljusbruna med rubinglans Ras: Dvärgvädur Pälstyp: Normal SB RB Uppfödare: Blåzippans kaniner Mor: Tysk import - Vit, blåögd, rexpälsad ST Far: Blåzippans Frittjoff - Chinchilla (troligtvis viltsiames) wienertecknad vitörad, brunögd, normalpälsad SB R Äldsta kanin som bott på gården: Hillkos Return to Innocence - blev 10 år, 3 månader och 4 dagar. Färger. Helfärgade: Blå: 1 st (varav 1 vitörad) Japantecknad gul/svart: 1 st Madagaskar: 3 st Svart: 7 st Viltblå: 1 st Blå wienertecknad: 1 st (varav 1 vitörad). Kaninerna Kullar Om oss Kontakt Ros - kullen. Födelsedatum: 13 Juli 2012 Antal födda: 5st Levande vid åtta veckor: 4st. Galaxens magic grace E Färg: Viltgrå brokad vitörad Födelsedatum : 3 Juni 2018 Antal födda : 6st Levande vid åtta vecko r: 4 Kullen blir släkt med: Tess, Gia & mango

Våra Djur - Ystad djurparkKull | Grevie Kaningård | Kaninuppfödning

En kanin kan vara både wienertecknad och vitörad på samma gång, likväl som de kan bära anlag för wienertecknat utan att det syns Djur som exponeras till försäljning måste dessutom ha en skylt där det framgår vad det är för typ av djur (i detta fall - kanin) Det är förbjudet att avla på kaniner som kan nedärva missbildningar och orsaka lidande för dess avkommor Mina kaniner Tillsalu Vuxna Tillsalu Kullplanering Köpinformation Tidigare kullar Aktuella Kullar Hyra kanin Burpaket Länkar Stors Fiona F. 2013 30/3 Rexpälsad ev Satinbärare Viltbrun wienertecknad vitörad E: Hanekulles Tarok, Egern brokad, Rex SB U: Starlights Titanic, Viltbrun wienertecknad, Rex EE: Stjärnornas Örmond, Satinrex EU. Observera att vi inte adopterar ut kastrerade hanar eller okastrerade hanar tillsammans med andra hanar varesig från oss eller att det finns i det nya hemmet då hanar inte bör gå tillsammans då skaderisken är hög.Det finns undantagsfall men för att kaninerna ska få de bästa förutsättningarna har vi valt att ta det beslutet. Grupper med honor fungerar oftast problemfritt med eller. Kullnummer: 102 Snöflingans Lejonkungen Mor: Trombens Kängu Far : Backens Justin Födda: 2012-08-24 Antal födda: 7st Ras: Dvärgvädur 75% , resten hermelin, lejonhuvad kanin, holländsk kanin,.. Jackie är gårdens Enda Belgiska jätte. Kommer användas mest till sällskapsavel och sällskap till andra kaniner då hon e så över social. Jackie är född på Åland men hennes mor från Sverige och hennes far är från Åland. Jackie springer gladeligen fri på gården och kommer gärna in i huset om dörren är öppen En riktigt fin, lugn o gosig vitörad kanin hane ca 10mån. Av rasen fransk vädur o belgisk jätte.200kr. och 2 st marsvins hanar 12v-1år, 50kr.Finns i Falköping. men kan tas med neråt Skån

• Traktoren Bremen.
  • Courtney Grosbeck Homeland.
  • Yorkshire Museum.
  • Campingmöbler Biltema.
  • Måne och sol psalm.
  • Sesamkyckling med nudlar.
  • Vad är en rollkonflikt.
  • Palo Alto Firewall pricing.
  • Weather Fort Lauderdale Radar.
  • Small apartments Japan.
  • Mesko tvättmaskin.
  • Helgkasse Stockholm.
  • La Roche Malmö meny.
  • Neutrik NE8MC.
  • Eleiko XF bumpers Reddit.
  • Zack and Cody Movie.
  • Santa Maria Columbus, Ohio.
  • Pfandflasche Eigentum.
  • Bakpulver ICA innehåll.
  • Madden 20 PC.
  • Liten viktuppgång gravid.
  • Ultralopp i Sverige.
  • Ritade hästar som hoppar.
  • Fritidsrep.
  • Schipperke NKK.
  • Epilepsia Open.
  • Mag er mich wirklich oder tut er nur so.
  • James Blair cpp.
  • Färga mässing svart.
  • Braids machen lassen männer.
  • Asia Argento.
  • What is Calle Ocho known for.
  • Calico katt.
  • Cheap hotels in Atlantic City Boardwalk.
  • Kraftbilder für die Seele.
  • Audio Video Vimmerby.
  • Entlastungsvermerk Uni bib Heidelberg.
  • Single Party 50.
  • Brittisk TV serie 70 talet.
  • Elektrisk bränslepump 6 volt.
  • Deutsch Spiele Grundschule zum Ausdrucken.